2023 - Pontszámítás módja, szabályok

Verseny SÚLY GRAND PRIX ARANY EZÜST BRONZ SHORTLIST
Pixel Perfect Awards 3 36 24 18 9 3
Effie Awards Hungary* 4 48 32 24 12 4
Hipnózis 5 60 40 30 15 5
Arany Penge 6 72 48 36 18 6
Cresta 10 120 80 60 30 10
EPICA 10 120 80 60 30 10
Golden Drum 13 156 104 78 39 13
Webby Awards 13 156 104 78 39 13
ADCE 18 216 144 108 54 18
New York Festival 18 216 144 108 54 18
Clio 22 264 176 132 66 22
Eurobest 22 264 176 132 66 22
LIA 22 264 176 132 66 22
D&AD 30 360 240 180 90 30
One Show 30 360 240 180 90 30
Cannes 35 420 280 210 105 35

* Az Effie nem kreatív verseny, a hatékonyságot, az üzleti eredményt díjazza. A pályaművekben ismertetett kreatív megvalósítás csak 23,3%-os súllyal számít bele a végső pontszámba.

1 Támogatva fiatal tehetségeket és indulásukat nemzetközi versenyeken, az ügynökségeknél dolgozó fiatal kreatív szakemberek nemzetközi utánpótlás megmérettetésein elért eredményei külön pontot kapnak, beszámítva egy ügynökség fiatal kollégáinak kreatív teljesítményét is az ügynökségi rangsorba. Vegyes csapatok esetén a pontok az ügynökségek között egyenlően oszlanak meg.

2 Ha egy alkotás ugyanazon versenyen grand prix-t és egy kategóriagyőzelmet is kapott, akkor csak a grand prix-pontszámot kapja meg. Ha több kategóriagyőzelme van egy kampány elemeivel, akkor grand prix esetén csak egy kategória fődíjért járó pontszámot nem számítunk bele.

3 Amennyiben egy pályázatban társpályázó ügynökség is meg van jelölve, a nyertes munkákért járó pontszámok az ügynökségek között olyan arányban osztódnak, ahogy az a nevezési lapon szerepel.

4 A listában pontegyenlőség esetén az az ügynökség kerül előrébb, aki több kampány díjaival érte el az adott pontszámot, ezzel értékelve, hogy az ügynökségnek egy évben több munkával is sikerült kiemelkedően kreatívat alkotnia.

5 2016 óta az egyes versenyekhez kapcsolódó tematikus versenyek súlyozása az alábbiak szerint alakulnak:
- A Cannes Lions reklámverseny alversenyein (Health, Entertainment, Innovation, stb.) szerzett díjak azonos pontszámot érnek a főverseny díjaival
- A többi reklámverseny alversenyein (pl: Clio Health) szerzett díjak a főverseny díjaihoz kapcsolódó pontszámok 70 százalékát érik.