Verseny | SÚLY | GRAND PRIX | ARANY | EZÜST | BRONZ | SHORTLIST |
---|---|---|---|---|---|---|
Pixel Perfect Awards | 3 | 36 | 24 | 18 | 9 | 3 |
Effie Awards Hungary* | 4 | 48 | 32 | 24 | 12 | 4 |
Hipnózis | 5 | 60 | 40 | 30 | 15 | 5 |
Arany Penge | 6 | 72 | 48 | 36 | 18 | 6 |
Cresta | 10 | 120 | 80 | 60 | 30 | 10 |
EPICA | 10 | 120 | 80 | 60 | 30 | 10 |
Golden Drum | 13 | 156 | 104 | 78 | 39 | 13 |
Webby Awards | 13 | 156 | 104 | 78 | 39 | 13 |
ADCE | 18 | 216 | 144 | 108 | 54 | 18 |
New York Festival | 18 | 216 | 144 | 108 | 54 | 18 |
Clio | 22 | 264 | 176 | 132 | 66 | 22 |
Eurobest | 22 | 264 | 176 | 132 | 66 | 22 |
LIA | 22 | 264 | 176 | 132 | 66 | 22 |
D&AD | 30 | 360 | 240 | 180 | 90 | 30 |
One Show | 30 | 360 | 240 | 180 | 90 | 30 |
Cannes | 35 | 420 | 280 | 210 | 105 | 35 |
* Az Effie nem kreatív verseny, a hatékonyságot, az üzleti eredményt díjazza. A pályaművekben ismertetett kreatív megvalósítás csak 23,3%-os súllyal számít bele a végső pontszámba.
1 Támogatva fiatal tehetségeket és indulásukat nemzetközi versenyeken, az ügynökségeknél dolgozó fiatal kreatív szakemberek nemzetközi utánpótlás megmérettetésein elért eredményei külön pontot kapnak, beszámítva egy ügynökség fiatal kollégáinak kreatív teljesítményét is az ügynökségi rangsorba. Vegyes csapatok esetén a pontok az ügynökségek között egyenlően oszlanak meg.
2 Ha egy alkotás ugyanazon versenyen grand prix-t és egy kategóriagyőzelmet is kapott, akkor csak a grand prix-pontszámot kapja meg. Ha több kategóriagyőzelme van egy kampány elemeivel, akkor grand prix esetén csak egy kategória fődíjért járó pontszámot nem számítunk bele.
3 Amennyiben egy pályázatban társpályázó ügynökség is meg van jelölve, a nyertes munkákért járó pontszámok az ügynökségek között olyan arányban osztódnak, ahogy az a nevezési lapon szerepel.
4 A listában pontegyenlőség esetén az az ügynökség kerül előrébb, aki több kampány díjaival érte el az adott pontszámot, ezzel értékelve, hogy az ügynökségnek egy évben több munkával is sikerült kiemelkedően kreatívat alkotnia.
5 2016 óta az egyes versenyekhez kapcsolódó tematikus versenyek súlyozása az alábbiak szerint alakulnak:
- A Cannes Lions reklámverseny alversenyein (Health, Entertainment, Innovation, stb.) szerzett díjak azonos pontszámot érnek a főverseny díjaival
- A többi reklámverseny alversenyein (pl: Clio Health) szerzett díjak a főverseny díjaihoz kapcsolódó pontszámok 70 százalékát érik.