2021 - Pontszámítás módja, szabályok

Verseny SÚLY GRAND PRIX ARANY EZÜST BRONZ SHORTLIST
Best.net 30 150 90 60 30 15
Lollipop 50 250 150 100 50 25
Effie Awards Hungary* 60 300 180 120 60 30
Hipnózis 80 400 240 160 80 40
Arany Penge Kreatív Fesztivál 100 500 300 200 100 50
Cresta 150 750 450 300 150 75
Golden Drum 150 750 450 300 150 75
EPICA 200 1000 600 400 200 100
Webby Awards 200 1000 600 400 200 100
Eurobest 250 1250 750 500 250 125
New York Festival 250 1250 750 500 250 125
ADCE 300 1500 900 600 300 150
LIA 300 1500 900 600 300 150
Clio 350 1750 1050 700 350 175
One Show 350 1750 1050 700 350 175
D&AD 400 2000 1200 800 400 200
Cannes 500 2500 1500 1000 500 250

* Az Effie nem kreatív verseny, a hatékonyságot, az üzleti eredményt díjazza. A pályaművekben ismertetett kreatív megvalósítás csak 23,3%-os súllyal számít bele a végső pontszámba.

1 Támogatva fiatal tehetségeket és indulásukat nemzetközi versenyeken, az ügynökségeknél dolgozó fiatal kreatív szakemberek nemzetközi utánpótlás megmérettetésein elért eredményei külön pontot kapnak, beszámítva egy ügynökség fiatal kollégáinak kreatív teljesítményét is az ügynökségi rangsorba. Vegyes csapatok esetén a pontok az ügynökségek között egyenlően oszlanak meg.

2 Ha egy alkotás ugyanazon versenyen grand prix-t és egy kategóriagyőzelmet is kapott, akkor csak a grand prix-pontszámot kapja meg. Ha több kategóriagyőzelme van egy kampány elemeivel, akkor grand prix esetén csak egy kategória fődíjért járó pontszámot nem számítunk bele.

3 Amennyiben egy pályázatban társpályázó ügynökség is meg van jelölve, a nyertes munkákért járó pontszámok az ügynökségek között olyan arányban osztódnak, ahogy az a nevezési lapon szerepel.

4 A listában pontegyenlőség esetén az az ügynökség kerül előrébb, aki több kampány díjaival érte el az adott pontszámot, ezzel értékelve, hogy az ügynökségnek egy évben több munkával is sikerült kiemelkedően kreatívat alkotnia.

5 2016 óta az egyes versenyekhez kapcsolódó tematikus versenyek súlyozása az alábbiak szerint alakulnak:
- A Cannes Lions reklámverseny alversenyein (Health, Entertainment, Innovation, stb.) szerzett díjak azonos pontszámot érnek a főverseny díjaival
- A többi reklámverseny alversenyein (pl: Clio Health) szerzett díjak a főverseny díjaihoz kapcsolódó pontszámok 70 százalékát érik.